Den norske fjellskolen – Rondeheim

Et opphold på Den Norske Fjellskolen – Rondeheim tar sikte på å gi barn i grunnskolen et positivt møte med høyfjellet. Gjennom undervisning, lek og moro skal elevene lære å respektere fjellet både i forhold til uberørt natur og naturkrefter. De skal også få utvidet sine kunnskaper om naturen og få innblikk i forskjellige aktiviteter som kan utføres, samtidig som vi forsøker å frembringe egenskaper som initiativ, utholdenhet, ansvarsfølelse og samarbeidsvilje.

Beliggenhet

Den Norske Fjellskolen – Rondeheim er landets eldste leirskole og ligger på Høvringen, 1000 m.o.h, ved grensen til Rondane nasjonalpark, i «villreinens rike», ca 25 km fra Otta.

Fjellskolen ligger i et lett og sikkert høyfjellsterreng, men samtidig i umiddelbar nærhet av en lunt og spennende skog med gamle furutrær.

Ansatte:

Eiere, leirskolelærere, dyreansvarlig, kjøkken- og internatpersonell.

Vår/høst:

Stisykling, taubane, smie, kanopadling, kart og kompass, orientering, fjelltur med undervisning.

Vinter:

Skiinstruksjon, skileik, fjellskiløping, snøhulegraving, og dyrestell.

Allergi:

Tilpasser etter allergier og dietter.

Dyr:
Muligheter for elevene til å delta på dyrestell.

Geiter, griser, kaniner, høner, ender, alpakka og hunder.

Eiere:
Karoline og Nils Hesthag